Atrapy odnośników stron www

W sieci możemy spotkać rodzaje donośników, które są swoistymi atrapami, z wyglądu przypominają prawdziwe odnośniki jednak nie mają żadnej wartości i nie przynoszą żadnych korzyści, nie niosą za sobą w ogóle treści. Warto być wyczulonym na owe atrapy ponieważ można nagromadzić na swojej stronie, jak nam się wydaje, dużą ilość odnośników, które mogą nam nie przynosić planowanych korzyści ponieważ są owymi atrapami. Możemy wyróżnić dwa typy tego rodzaju odnośników: przekierowane oraz no-follow.

W pierwszym przypadku mamy do czynienia w chwili gdy nie chcemy by odnośniki przekazywały oceny TrustRank. Możemy to zrobić poprzez zaprogramowanie by internauta po kliknięciu w odnośnik trafiał na stronę pośrednią zanim trafi do strony docelowej. Przybywanie na tej pośredniej  stronie użytkownik nawet nie zauważa ponieważ trafia tam na krótką chwilę. W takim momencie wszystkie profity według Google trafiają na ową stronę pośrednią. Ową atrapę można rozpoznać najeżdżając myszką na odnośnik, który powinien prowadzić do twojej strony, jeżeli wyświetli się jakiś dziwnie wyglądający link to możesz mieć pewność, że jest to atrapa odnośnika. Odnośniki no-follow to na pierwszy rzut oka normalny odnośniki, jednak posiada on zmiany, które zostały dokonane na płaszczyźnie kodu i w rezultacie nie przynosi zamierzonych korzyści

Optymalizacja w procesie projektowania stron www

Projektowanie stronOwe odnośniki są tworzone celowo by ludzie zajmujący się stronami www mogli zamieszczać na swych stronach odnośniki do stron reklamodawców nie dzieląc się z nimi swoją oceną TrustRank. W świecie internetowym owe odnośniki stanowią temat wielkich zagorzałych dyskusji. Ludzie, którzy zajmują się reklamą i firmy, które ową reklamę w sieci chcą zamieszczać nie chcą by odnośniki w wielu przypadkach były oznaczane jako no-follow, wpływa to bardzo nie korzystnie na ich oceny w procesie pozycjonowania i otrzymują oceny TrustRank. Należy zwracać szczególną uwagę na atrapy odnośników stron www, mogą one wpłynąć na naszą działalność w sieci.